Ebiznes staje się coraz bardziej popularnym sposobem na zarabianie pieniędzy w Internecie. Nie każdy jednak odnosi znaczące sukcesy. Brak wyników zależy od wielu czynników, przede wszystkim jednak jest to rezultatem zniechęcenia.
Zniechęcenie to z kolei wynika przede wszystkim z licznych błędów popełnianych przez początkujących ebiznesmenów.
Jednym z podstawowych błędów jest brak planu przed rozpoczęciem działalności i wykonywanie poszczególnych zadań po omacku, bez przemyślenia.
Poniżej przedstawiam pierwszą część uniwersalnego planu, który możesz zastosować do większości biznesów prowadzonych w Internecie, bez wzgędu na to czy jest to sklep, blog czy też inny projekt.
Odpowiednia kolejność przedstawia się mniej więcej tak:
1. Wybór niszy.
Najlepszym obszarem jakim chciałbyś się zajmować jest taki, na którym się dobrze znasz, lub chociaż taki, który lubisz. Łatwiej i przyjemniej będzie Tobie zdobywać nową wiedzę w danej dziedzinie, jeśli chociaż trochę się nią interesujesz.
Idealną niszą jest taka, która cieszy się odpowiednim zainteresowaniem innych Internautów, jednocześnie taka, w której nie panuje zbyt duża konkurencja.
Istnieje szereg narzedzi pozwlających zbadać potencjalną wielkość rynku i konkurencję na nim - najpopularniejsze to "Narzędzia Propozycji Słów Kluczowych" - produkt ze "stajni" Google.
2. Wybór domeny i hostingu.
Po wyborze niszy zastanów się nad nazwą swojego ebiznesu, która będzie odzwierciedlać to czym się zajmujesz.
Następnie wykup konto w firmie hostingowej (lub znajdź darmowe opcje) i zarejestruj odpowiednią domenę, najlepiej zgodną z nazwą biznesu.
Idealnie gdy domena jest krótka, łatwa do zapamiętania, kojarząca się z profilem działalności.
3. Uruchomienie serwisu www.
Strona internetowa będzie Twoim podstawowym narzędziem do komunikacji z wybraną niszą. Dlatego powinna byc przyjazna i intuicyjna dla uzytkowników.
Najłatwiej jest stworzyć serwis na platformie Wordpress, jest "lubiana" przez wyszukiwarkę google, mimo swojej prostoty nie wymagającej specjalistycznej wiedzy informatycznej, posiada dość spore możliwości, które można wykorzystać w biznesie.
Niezbędnym narzedziem do utrzymywania relacji z niszą jest wielokrotny autoresponder, dlatego nie powinieneś go lekcewazyć i także zainstalować na swojej stronie.
4. Generowanie ruchu i budowa listy adresowej.
Strona internetowa bez Internatów nie ma większego sensu, dlatego poznaj chociaż kilka podstawowych technik (darmowych lub płatnych) na generowanie ruchu na Twoją stronę i natychmiast je zastosuj.
Ważne jest także budowanie listy adresowej (za pomocą atorespondera). Pozwala ona utrzymywac relacje z użytkownikami serwisu, a także na przesyłanie ofert.
Powyżej przedstawiłem pierwszą część planu.
W drugiej części poznasz kolejne elementy.
Życzę sukcesów.
czwartek, 17 marca 2011
Od czego zacząć biznes w Internecie - instrukcja KROK PO KROKU. Część 1/2
Autor:
AliZakupy
o
20:26
Wyślij pocztą e-mail
Wrzuć na bloga
Udostępnij w X
Udostępnij w usłudze Facebook
0 komentarze:
Prześlij komentarz